Fa poc, al programa de RTVE “Tinc una idea“, Jordi Urbea parlava sobre els elements que necessita una startup per créixer.
Coincideix amb un post que teníem preparat per aquest inici de curs, sobre les preguntes que ha de fer-se una startup per créixer. El tema és important:
Has creat el teu projecte emprenedor.
Has començat a vendre.
I la gent et diu que tens un producte bo.
Fins i tot potser véns d’una campanya de crowdfunding amb molts suports.
Però falta alguna cosa que et doni el clic per començar a créixer com a negoci.
El negoci està estancat.
Necessites clients ràpid. O un inversor que et permeti assolir-los.
Com aconseguir-ho?
És molt diferent crear la teva startup, a tenir un negoci rendible i escalable. Pots estar molt orgullós del primer, però l’èxit real resideix en aconseguir el segon.
Des de Startup Clic, una iniciativa en la qual col·laborem per connectar startups amb alt potencial amb empreses innovadores de diversos sectors, us proposem quatre passos per accelerar la vostra startup:
Revisa la teva proposta de valor i el model de negoci que el sustenta.
Ens costa com a emprenedors reflexionar sobre la nostra proposta de valor. Estem venent i per a nosaltres això és suficient, oi? No obstant això, els estudis diuen que les startups fracassen perquè no responen a necessitats reals dels clients.
Qüestionem, per tant, el que estem fent. Quin ganxo tenim, què és el que fa que els nostres clients ens comprin, o que els nostres no-clients no ho facin, que ni tan sols ens coneguin…
5 preguntes que et recomanem per qüestionar la teva proposta de valor i model de negoci:
Consell: No intentis respondre a aquestes preguntes des de l’oficina o espai de coworking. Necessites sortir d’aquí, observar i parlar amb el client. Busquem les seves necessitats latents.
Decideix en què basaràs el teu creixement, i planifica el nou “sistema” que l’ha de sostenir.
Consell: fes una aposta. No juguis a cobrir moltes necessitats al mateix temps. Corres el risc de no cobrir-ne cap. Pots inspirar-te en aquestes 11 startups que van aconseguir l’èxit mitjançant la iteració de la seva proposta de valor. Sovint en la senzillesa i simplificació trobaràs la clau dels teus potencials clients.
Aconsegueix que els teus principals clients objectiu provin la teva nova proposta. Assegura que reps el feedback, i corregeix el que puguis amb el menor cost:
Consell: escolta, observa, pregunta sobre l’experiència que han tingut. Recull les necessitats latents i emocions. Aquests 9 emprenedors t’expliquen com van validar la seva proposta.
Quan hagis demostrat que saps assolir els teus objectius, que ets millor que la competència, o que clarament tens el potencial de ser-ho, que els clients et valoren… quan realment tinguis algun èxit per explicar, llavors sí, anirem a parlar amb els inversors! Però per a això…
Defineix els objectius de negoci, necessitats d’inversió i expectatives de negoci
Consell: no descartis cap opció. Sempre hi ha una possibilitat per finançar el teu projecte. L’acabaràs trobant.
Crear una startup no és gens fàcil. Tenir èxit ho és menys. Però les ràtios canvien dràsticament quant més a prop estem de cobrir necessitats reals, latents, dels nostres clients. I com menys ens casem amb les nostres idees i propostes inicials, per molt que ens permetessin créixer com a negoci. Per molt que ens donessin suport a una campanya de crowdfunding, i amb això tinguem l’excusa perfecta per pensar que a la gent li encanta la nostra proposta.
En altres ocasions hem comentat alguns dels ecosistemes d'innovació més importants del món, com el…
Ja fa més de 20 anys que Henry Chesbrough va definir el concepte d'open innovation. …
Expliquem l'estratègia de Salut Digital de Catalunya 2024-2030 per un futur més saludable i connectat
T'expliquem la importància dels ecosistemes de salut en la innovació del sector, amb detalls dels…
Fa temps que parlem de l'impacte de la intel·ligència artificial (IA) en el món empresarial,…
Com s'està innovant per a la Comunitat LGBTIQA+? Quines tendències i quins reptes té la…