Encara no coneixes el crowdfunding? Des de Societat de la Innovació us volem fer una aproximació a les possibilitats que ofereix.
Es coneix com a crowdfunding o micromecenatge el finançament en massa d’un projecte. Una eina molt potent i que va molt més enllà del típic family, friends and fools.
Fa temps que segueixo el sector del crowdfunding de molt a prop, i és que no es pot remar en contra de les tendències del mercat. L’economia col·laborativa ha arribat per quedar-se i el crowdfunding és una mostra més d’aquesta tendència imparable. Però, és el crowdfunding només una manera de finançar projectes? La resposta és clara i contundent. NO! Actualment el crowdfunding ens serveix com a campanya de màrqueting, ens valida el nostre producte o servei, fidelitza els nostres clients, i molt més, fa possible el que semblava impossible! Convertir una idea en projecte o un prototip en una realitat. El somni de tot emprenedor i startup.
L’altre dia, fent un cafè amb el meu company de viatge, emprenedor i amic Valentí Acconcia (expert en crowdfunding), parlàvem de les 5 plataformes que hauries de conèixer si ets nou en aquest món del micromecenatge. I aquí va el resultat de la nostra llarga i distesa conversa.
1. Kickstarter. Plataforma fundada el 2008, ha finançat projectes de còmics, teatre, dansa, periodisme, menjar, jocs, música i un llarg etcètera. El 2010 va ser anomenada per la revista The Time com un dels millors invents. El 2012 es van finançar més de 23.000 projectes gràcies a la plataforma! I ja ha recaptat més d’un bilió i mig de dòlars.
2. Indiegogo. Rep més de 9 milions de visites a la seva web mensualment. Amb seu a San Francisco, és una de les primeres plataformes de micromecenatge. Col·lecciona una llarga llista de campanyes d’èxit i algunes de sonades, com la campanya llançada el juliol del 2013 per Canonical Ltd. per recaptar 32 milions de dòlars per l’Ubuntu Edge Smartphone, i que finalment no van aconseguir.
3. Verkami. Fundada a Mataró (Barcelona) el 2010, és una de les plataformes de més èxit. Destinada exclusivament a projectes creatius ha sabut obrir-se camí i fer-se un lloc en el panorama internacional. A més, és una plataforma multilingüe, molt útil per a apropar-nos als nostres fans.
4. Patreon. Nascuda el maig del 2013 a mans del músic Jack Conte és una innovació dins del micromecenatge relacionat amb la creació artística. Es tracta de crowdfunding recurrent, per subscripció, ideal per a models de negoci d’aquest tipus. Els “patrons” donen de mitja uns 7$ per creació. Té un creixement exponencial.
5. Omaze. Regala experiències úniques entre els seus micromecenes! 🙂 Vols compartir una estona amb actors i esportistes d’èxit? Vols assistir a la gravació de sèries i pel·lícules? Ho fan possible d’una manera molt original. Ajudes a que altres persones puguin realitzar el somni de la seva vida. A més, aquesta plataforma treballa sempre amb associacions de caire social que fa que sigui un projecte molt humà.
En futurs posts us parlaré de tipus de crowdfunding. Ens veiem properament! I recordeu que el finançament pel vostre projecte és a un clic!
En altres ocasions hem comentat alguns dels ecosistemes d'innovació més importants del món, com el…
Ja fa més de 20 anys que Henry Chesbrough va definir el concepte d'open innovation. …
Expliquem l'estratègia de Salut Digital de Catalunya 2024-2030 per un futur més saludable i connectat
T'expliquem la importància dels ecosistemes de salut en la innovació del sector, amb detalls dels…
Fa temps que parlem de l'impacte de la intel·ligència artificial (IA) en el món empresarial,…
Com s'està innovant per a la Comunitat LGBTIQA+? Quines tendències i quins reptes té la…