El cubbing i el mètode Lean en les fases de prototipatge El cubbing i el mètode Lean

El cubbing i el mètode Lean en les fases de prototipatge

Els dies 1 i 2 març varen tenir lloc els tallers de prototipatge de Port Innova al Club Atlètic Barceloneta. Durant aquestes sessions, els alumnes varen tenir l’oportunitat de concretar la idea que volen desenvolupar mitjançant la tècnica del cubbing i posteriorment fer els primers esbossos de la seva idea. Vàrem tenir la sort de poder comptar amb la participació d’empreses que participen a Port Innova, que van aportar informació, visió i comentaris per alinear les idees amb el repte plantejat. Des d’aquí, volem agrair-vos la vostra participació i implicació en el projecte.

La tècnica del cubbing ens permet definir els elements rellevants per tal de poder presentar d’una forma ràpida, concreta i clara la idea que s’està treballant.

Els aspectes que es treballen en la tècnica del cubbing són els següents:

1. Definició de la idea: responent la tècnica de les 6 preguntes i amb tots els “per què” corresponents, per tal de tenir una descripció concreta i detallada de la idea que s’està presentant. Un cop es tenen clars tots els aspectes de la idea, es defineix la idea en una frase.

2. Es defineix i concreta l’usuari: els seus tres atributs que permeten identificar-lo fàcilment.

3. Proposta de valor: on identifiquen els tres elements que els diferencien i donen valor a la idea que proposen

4. Storytelling: on se’ls demana que en 4 vinyetes aproximadament, expliquin l’experiència de l’usuari amb el producte/servei que plantegen.

5. Activitats i materials: Han de llistar aquelles activitats i recursos que necessitaran per desenvolupar la idea que proposen, tant a priori per implementar-la i un cop està implementada.

6. Logo/Team: Han de dissenyar un logo i un nom del producte que estigui alineat i sigui atractiu pel target objectiu.

El cubbing i el mètode Lean en les fases de prototipatge El cubbing i el mètode Lean

Per tal de dinamitzar aquesta activitat, es varen repartir targetes blanques a cada una de les fases. Es necessitava una targeta verda de validació per part de l’equip de Port Innova i de l’empresa per continuar amb el procés.

Un cop s’acabava amb el cubbing es donava l’oportunitat de fer els dos primers esbossos. El primer, un esbós ràpid amb llapis per identificar els elements principals de la idea i on es podia anar llistant les funcions de la idea.

El segon esbós, havia de ser més elaborat i havia de permetre visualitzar més fàcilment la funcionalitat i els elements importants del producte.

El cubbing i el mètode Lean en les fases de prototipatge El cubbing i el mètode Lean
Guia Sketch

La metodologia que s’ha de seguir durant el desenvolupament del prototipatge, és el mètode Lean, on per tal de poder avançar i saber que la idea que s’està plantejant cobreix una necessitat real del mercat, cal anar validant en cada fase de prototipatge els esbossos i prototips que es fan, per tal que es puguin modificar i construir a partir dels comentaris rebuts pels potencials usuaris.

El cubbing i el mètode Lean en les fases de prototipatge El cubbing i el mètode Lean
Mètode Lean

Arribats a aquest punt, tenen fins el 31 de març per presentar els seus prototips finals. A partir d’aleshores, l’equip de Port Innova, amb la col·laboració de les emprese,s avaluarem tota la feina feta fins llavors de cada una de les idees que s’estan desenvolupant.

És per això que hi ha dues entregues prèvies, per poder veure el procés i desenvolupament dels prototips.

– Esbós i funcionalitat: en aquesta entrega cal mostrar els primers esbossos que s’han fet i la representació gràfica de com funcionarà el producte/servei. Ha de poder-ho entendre qualsevol persona aliena al projecte.

– Prototip físic-actiu: en aquesta entrega cal mostrar amb fotografies o vídeos el prototip final que presenteu i, en el cas que funcioni, un vídeo de representació.

En funció d’aquestes entregues, s’avaluaran les idees que participaran a l’acceleradora;  no totes les idees passaran a l’acceleradora. Anunciarem els finalistes la setmana del 3 de abril.

Ara és moment de prototipar i tangibilitzar les idees!

Clàudia Pardo

Graduada en Negocios y Marketing Internacional en ESCI-UPF. Posteriormente realicé el máster dHealth Barcelona para entender mejor el ecosistema de salud y realizar algo disruptivo. Con el objetivo de conseguir un impacto en la Sociedad, baso mi experiencia en intentar crear valor al ecosistema visualizando los pasos necesarios para poder mejorarlo.

    Escriu el teu comentari

    El teu correu no serà publicat.*


    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.