De la prevenció a la predicció: Com les assegurances estan transformant l’experiència del pacient.

El Health Revolution Congress ha estat sens dubte l’esdeveniment de l’any en salut digital. Organitzat pel Barcelona Health Hub conjuntament amb Generalitat de Catalunya-Accio, Ajuntament de Barcelona-Barcelona Activa i Cambra de Barcelona, ha recollit l’últim del sector des de tots els angles possibles.

A SDLI treballem molt a prop del sector, tant amb el Sistema Nacional de Salut com de les companyies farmacèutiques. En aquest cas, i a causa de la nostra experiència també en el sector assegurador, , Xavier Lesauvage Sènior Partner de SDLI va moderar la taula “From Prevention to Prediction: How Insurers are Transforming the Patient Experience” en la qual vam poder debatre la digitalització de les assegurances de salut.

Vam tenir l’oportunitat de parlar durant més de 30 minuts amb quatre experts del tema. Jay Rajda d’ Amazon Web Services, International Payor Partenariats Leader, qui treballa amb clients globals per a permetre’ls aconseguir els seus objectius empresarials utilitzant la tecnologia. Marc Torrents de Zurich, Head de Klinc, qui lidera el desenvolupament de productes d’assegurances digitals innovadores centrats en el benestar i la personalització. Pedro Diaz de Savia una filial de Mapfre on és el CEO, qui lidera el desenvolupament d’una nova iniciativa en salut digital, integrant diferents start-ups en l’àrea de salut-tecnologia. I amb Omar Najid de Docline, una plataforma de salut digital de la qual és fundador i que pretén fer més accessible l’assistència sanitària a través de la tecnologia.

El primer tema del qual parlem va ser la convergència de la salut i el benestar, l’anomenat wellcare. És una tendència en la qual les companyies d’assegurances estan plenament immerses, evolucionant cap a un enfocament proactiu que se centra en la identificació precoç de possibles riscos i en la promoció de la salut i el benestar dels pacients.

Per a AWS aconseguir-ho és un repte tecnològic, que aborda posant a la disposició de les asseguradores la seva infraestructura perquè no hagi de preocupar-se d’ella i es puguin focalitzar a innovar i crear millor solucions i valor per al client. La solució de AWS posa milers de servidors a la disposició dels seus clients permetent que tinguin tecnològicament validades les seves solucions de forma molt més senzilla.

En Saba, el seu servei gira al voltant de la plataforma digital, basada en tot el que han après de Mapfre i dels seus partners tecnològics, que els permet donar serveis de salut digital en format SaaS. Es tracta d’una solució completa que té una visió tant B2C com B2B. Per als asseguradors els permet tenir una plataforma per a oferir-la al seu client. Referent al wellbeing tant Saba com Mapfre estan introduint serveis digitals molt dirigits a aquest, aconseguint clients més satisfets i menys costos de gestió.

Seguim amb un dels temes que estan donant més que parlar en els últims mesos, la intel·ligència artificial, que unida a altres tecnologies, estan permetent a les companyies d’assegurances processar grans quantitats de dades per a generar informació valuosa sobre els possibles riscos dels pacients i millorar la precisió de les solucions sanitàries personalitzades.

Centrant-nos en aquest àmbit, en Klinc tenen l’objectiu d’usar tecnologia per a prevenir, amb el que ja treballen actualment en solucions de IA, més orientada a donar poder als equips mèdics.

En Docline van començar ajudant a metges i professionals sanitaris amb el seu sistema de telemedicina. Posteriorment, s’han centrat en les asseguradores que utilitzen la seva plataforma tot en un, amb la possibilitat de ser molt flexibles i adaptar-se a les necessitats dels clients. Omar apunta que no sols importa la tecnologia, ni la inversió que facis en R&D, també importa la flexibilitat i com la plataforma és capaç d’ajudar als clients.

Per a acabar, cobrim el tema dels ecosistemes de wellbeing, ja que les asseguradores poden crear ecosistemes de benestar integrats que ofereixin solucions de salut digital personalitzades i altres serveis de valor afegit per a millorar l’experiència i la retenció de clients, alhora que redueixen els costos mèdics i milloren l’avaluació de riscos.

En Saba entenen que per a poder oferir serveis de wellness as a service, que genera un ecosistema entorn a l’asseguradora, és necessari tenir la capacitat tecnològica. Per a això, han desenvolupat una plataforma, que ofereixen perquè qualsevol pugui aprofitar-la per a crear serveis nous, focalitzant-se en els seus usuaris i no havent de crear nova tecnologia. Treballen amb més de 10 startups que donen solucions a través de la seva plataforma i són capaces de donar aquests serveis.

Klinc detecta un gap molt clar, que solucionen creant un ecosistema de diferents serveis que cobreixin el wellbeing com una cosa holística. Segons la seva experiència, més enllà de la tecnologia, els serveis que conformen l’ecosistema han de tenir un toc humà, ser interessants per a diferents segments i per descomptat que siguin escalables.

En Docline creuen que els costos mèdics i les llistes d’espera són els reptes més grans del sistema de salut. La relació entre les asseguradores i el sistema de salut podria solucionar aquests reptes unint les plataformes de les asseguradores basades en la salut digital i el propi sistema de salut.

Concloem la sessió amb Jay que ens explica com aconseguir que un sistema integrat funcioni. Sota la seva perspectiva, l’èxit es basa en la integració de tres factors claus:

  • El primer és com aconseguir tenir totes les dades en un lloc per a tenir la imatge completa
  • La segona tracta sobre com analitzar-los per a aconseguir la informació necessària a cada moment.
  • El tercer respon la pregunta, i què faig amb això?

Segons explica el directiu de AWS, existeixen casos en els quals s’ha pogut posar en pràctica aquesta integració en disposar de bones dades i afegint una capa d’anàlisi; amb això el propi sistema ha estat capaç de predir possibles malalties i recomanar solucions als professionals mèdics. Un cas clar de com passar de la prevenció a la predicció.

A la nostra taula rodona hem pogut veure diferents solucions, totes elles orientades a donar un millor servei a l’assegurat, al pacient i també al Sistema i a les companyies asseguradores. Amb tot això podem esperar un futur en el qual les friccions actuals es facin més lleus i la tecnologia sigui capaç de superar els reptes que vivim actualment en la salut i el sector assegurador.

 

 

 

 

Xavier Lesauvage

Xavier Lesauvage

Experto en estrategia de negocio, innovación y marketing. MBA por ESADE Business School y Màster CEMS por HEC School of Management. Colaborador académico de ESADE. Tiene experiencia como Director de Marketing en FMCG donde trabajó más de 15 años en Nestlé, Sara Lee y Panrico-Donuts, liderando equipos nacionales e internacionales. Ha trabajado como asesor y consultor senior en múltiples proyectos de estrategia, user centricity, innovación y digital en sectores como alimentación, salud/farmacéutico, industrial o servicios. Desde 2022 es socio de SDLI.

    Deixa el teu comentari

    La teva adreça de correu electrònic no es publicarà*

    Resum de la privadesa
    Sociedad de la Innovación

    Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

    Galetes estrictament necessàries

    Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

    Analítiques

    Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

    El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.