El consumidor és qui mana en la presa de decisions, i les organitzacions han de ser prou empàtiques i àgils com per adaptar-se a les seves necessitats. Com són les empreses innovadores capaces d’explotar la seva capacitat creativa i de triomfar així en la Societat de la Innovació? ¿Quines són les característiques de les empreses més innovadores?
La creativitat és, de fet, una cosa que és molt natural, potser el més natural i la raó darrere del progrés entre els éssers humans. I, per tant, això implica cada vegada més al consumidor, que vol, demana, i demanda innovació adaptada a les seves necessitats.
La creativitat és trencar hàbits a través de l’originalitat i la imaginació. Però totes les idees venen, en realitat, de la transformació d’idees i innovacions precedents. L’efecte “eureka”, del naixement sobtat d’una idea, és en aquest sentit, un mite.
Hi ha exemples en tots els àmbits:
Oblidem-ho. Desmitifiquem a l’artista i a l’ideador. Les idees venen d’idees, males o bones, triomfants o no, però precedents. Per això, no hi ha males idees i, per això, les necessitem totes. Només hi ha idees que no han trobat encara el seu camí.
Com diu un refrany danès: “predir és molt difícil. Especialment el futur”. La majoria d’idees fracassen, fins i tot les que tenen èxit, el tenen durant un curt període de temps. Potser unes de les poques excepcions d’innovacions perennes és Shakespeare, que perdura en el temps 500 anys més tard del seu èxit. Fins quan recordarem Shakespeare? No és que ho desitgi (no ho desitjo), però la Societat de la Innovació ho canvia tot.
Què fan les empreses innovadores per aplicar aquestes 3 estratègies del procés creatiu de forma recurrent i explotar la seva capacitat creativa?
Les empreses innovadores fomenten i mantenen una cultura de canvi continu, una cultura de la innovació, mitjançant les següents 4 pràctiques:
La creativitat i el potencial innovador està en l’origen del progrés de l’ésser humà i, també, és un dels valors clau del consumidor de la Societat de la Innovació. Les empreses de l’era de la complexitat necessiten entendre que han de convertir-se en una empresa innovadora, apostant pel desenvolupament d’un procés creatiu constant que fomenti l’error, el canvi, l’experimentació i l’agilitat. Només així es creen empreses creatives. Només així es triomfa a la Societat de la Innovació.
En altres ocasions hem comentat alguns dels ecosistemes d'innovació més importants del món, com el…
Ja fa més de 20 anys que Henry Chesbrough va definir el concepte d'open innovation. …
Expliquem l'estratègia de Salut Digital de Catalunya 2024-2030 per un futur més saludable i connectat
T'expliquem la importància dels ecosistemes de salut en la innovació del sector, amb detalls dels…
Fa temps que parlem de l'impacte de la intel·ligència artificial (IA) en el món empresarial,…
Com s'està innovant per a la Comunitat LGBTIQA+? Quines tendències i quins reptes té la…