Digitalitzar productes o serveis s’ha convertit en el gran repte de les empreses. Els clients volen nous serveis i productes de forma ràpida i sense problemes. El desafiament s’ha convertit en oferir una experiència nova al client. No només respondre a les expectatives, sinó anar més enllà i crear noves oportunitats de compra.
Per digitalitzar, les empreses defineixen bé els seus productes i serveis, investigant les seves capacitats internes com a entitat. L’eficàcia s’ha de veure reflectida en la combinació de coneixements de venda tradicionals amb les noves tecnologies i habilitats.
Planejar la digitalització és unir objectius amb prioritats i treballar en tots dos sentits. A més, l’empresa ha de comptar amb el suport de la direcció i alinear tots els departaments per trobar l’èxit desitjat. Tots tindran una mateixa finalitat: incrementar vendes.
Per desenvolupar aquest objectiu hem de considerar tots els tipus de clients (B2B) i consumidors (B2C). Busca el desenvolupament dels diferents canals i defineix la teva nova cartera de productes digitals, així com de serveis.
Hi ha diverses accions per implementar la digitalització, però per començar primer cal entendre des de zero en què consisteix.
Què és la digitalització?
Digitalitzar una empresa, juntament amb els seus productes, consisteix a reinventar el factor tradicional a través de la tecnologia. Es tracta d’implementar noves eines i millorar l’eficiència a l’hora de vendre els productes o serveis. Redissenya el teu model de negoci i actualitza la cultura empresarial de la teva organització.
Per començar l’adaptació, tota empresa ha de tenir el seu propi espai web. En ell, incorporaràs el teu segell d’identitat i els productes / serveis que ofereixes. La creació d’una pàgina web s’ha convertit en el primer pas per crear una identitat digital pròpia. Una pàgina web ha de representar els teus valors, mostrar els teus productes, i ser propera amb el client. Esbrina com crear una pàgina web des de cero zero i simplifica la teva feina.
Quins beneficis té la digitalització dels nostres productes?
- Apropament al nou client digital. Augmentes la comunicació amb el consumidor gràcies als mitjans digitals existents. Escoltes i respons a totes les inquietuds dels clients a través del mitjà que s’utilitzi. Amb la digitalització et mostres més proper i mostres certa empatia.
- Incorporació en nous nínxols de mercat. Amb la digitalització s’obren nous nínxols de mercat, nous llocs de treball i noves necessitats entre el públic. Mostrar la nostra empresa propera a la tecnologia i present per al consumidor ens proporcionarà un gran avantatge competitiu enfront dels nostres competidors.
- Noves experiències de consum. Amb la transformació digital el procés de compra canvia. Hi ha noves vies de consum com són: pàgines web, mitjans socials, correu electrònic, material audiovisual o fins i tot aplicacions mòbils. És per aquesta raó que múltiples empreses adhereixen els seus productes en pàgines web i contracten serveis de manteniment.
- Gestió del punt de venda de forma efectiva. Digitalitzant els productes a la venda, pots proporcionar un millor tracte i servei de cara al client. Millores la gestió i redueixes els costos operatius de tenir productes de forma tradicional. Ofereixes solucions immediates i consultes molt més personalitzades.
- Oferta personalitzada per a cada client. Utilitzes el teu poder analític per apropar-te a les necessitats dels clients. Crees ofertes de productes o serveis més atractives cap al consumidor. Gràcies a la digitalització, obtens un major nombre de dades i saps on trobar al teu client ideal. A la vegada, reps informació en temps real per adaptar en tot moment la teva estratègia digital.
Passos a seguir per digitalitzar productes
En el camí de la transformació digital s’han de tenir present uns passos a seguir per trobar l’eficiència en el treball. Les empreses treballen per aconseguir que la seva pròpia entitat i els productes o serveis s’uneixin en la tecnologia i aconsegueixin adaptar-se. A continuació, mostrem els cinc passos per aconseguir un nou model de negoci en línia.
- Avaluació de la situació empresarial. Analitza les dades, involucra la direcció i mostra uns valors empresarials més innovadors. Tenint en compte els canvis avalua com funcionaria la teva organització amb l’arribada de certs canvis.
- Investiga al client i optimitza la seva experiència. Si la transformació de la teva empresa és prioritària actua amb relació a l’experiència digital que ofereixis als clients. Transforma la relació amb ells i no deixis de mostrar-t’hi proper.
- Digitalitza els processos. Els processos de compra i producció canvien i s’adeqüen. Busca solucions i metodologies àgils que et facilitin la digitalització.
- Estableix una estratègia digital. Guia la digitalització cap a un pla estratègic. Orienta les teves accions als canvis operatius i tecnològics interns. La teva estratègia ha de seguir uns objectius clars i unes solucions dedicades a millorar la retenció del client.
- Utilitza eines i crea una identitat digital. Per mantenir la teva empresa dins de la tecnologia, utilitza eines digitals que t’ajudin a entendre l’entorn en què operes. Crea el teu segell a través de la xarxa i recorda mantenir-lo actualitzat. No oblidis mesurar els resultats.
Les empreses que aconsegueixin incorporar la digitalització a la seva estratègia comercial obtindran grans avantatges dins la seva comunitat. Utilitza la tecnologia per conèixer, transformar i adequar l’experiència dels teus clients. L’evolució del client digital és aquí, atrapar l’oportunitat és a les teves mans. T’atreveixes a digitalitzar els teus productes o serveis?