Digitalitzar productes o serveis s’ha convertit en el gran repte de les empreses. Els clients volen nous serveis i productes de forma ràpida i sense problemes. El desafiament s’ha convertit en oferir una experiència nova al client. No només respondre a les expectatives, sinó anar més enllà i crear noves oportunitats de compra.
Per digitalitzar, les empreses defineixen bé els seus productes i serveis, investigant les seves capacitats internes com a entitat. L’eficàcia s’ha de veure reflectida en la combinació de coneixements de venda tradicionals amb les noves tecnologies i habilitats.
Planejar la digitalització és unir objectius amb prioritats i treballar en tots dos sentits. A més, l’empresa ha de comptar amb el suport de la direcció i alinear tots els departaments per trobar l’èxit desitjat. Tots tindran una mateixa finalitat: incrementar vendes.
Per desenvolupar aquest objectiu hem de considerar tots els tipus de clients (B2B) i consumidors (B2C). Busca el desenvolupament dels diferents canals i defineix la teva nova cartera de productes digitals, així com de serveis.
Hi ha diverses accions per implementar la digitalització, però per començar primer cal entendre des de zero en què consisteix.
Digitalitzar una empresa, juntament amb els seus productes, consisteix a reinventar el factor tradicional a través de la tecnologia. Es tracta d’implementar noves eines i millorar l’eficiència a l’hora de vendre els productes o serveis. Redissenya el teu model de negoci i actualitza la cultura empresarial de la teva organització.
Per començar l’adaptació, tota empresa ha de tenir el seu propi espai web. En ell, incorporaràs el teu segell d’identitat i els productes / serveis que ofereixes. La creació d’una pàgina web s’ha convertit en el primer pas per crear una identitat digital pròpia. Una pàgina web ha de representar els teus valors, mostrar els teus productes, i ser propera amb el client. Esbrina com crear una pàgina web des de cero zero i simplifica la teva feina.
En el camí de la transformació digital s’han de tenir present uns passos a seguir per trobar l’eficiència en el treball. Les empreses treballen per aconseguir que la seva pròpia entitat i els productes o serveis s’uneixin en la tecnologia i aconsegueixin adaptar-se. A continuació, mostrem els cinc passos per aconseguir un nou model de negoci en línia.
Les empreses que aconsegueixin incorporar la digitalització a la seva estratègia comercial obtindran grans avantatges dins la seva comunitat. Utilitza la tecnologia per conèixer, transformar i adequar l’experiència dels teus clients. L’evolució del client digital és aquí, atrapar l’oportunitat és a les teves mans. T’atreveixes a digitalitzar els teus productes o serveis?
En altres ocasions hem comentat alguns dels ecosistemes d'innovació més importants del món, com el…
Ja fa més de 20 anys que Henry Chesbrough va definir el concepte d'open innovation. …
Expliquem l'estratègia de Salut Digital de Catalunya 2024-2030 per un futur més saludable i connectat
T'expliquem la importància dels ecosistemes de salut en la innovació del sector, amb detalls dels…
Fa temps que parlem de l'impacte de la intel·ligència artificial (IA) en el món empresarial,…
Com s'està innovant per a la Comunitat LGBTIQA+? Quines tendències i quins reptes té la…