Employer Branding

Employer branding: Com enamorar als nostres treballadors?

Els humans som éssers emocionals. El nostre hemisferi dret del cervell -aquell que està relacionat amb l’expressió no verbal, les emocions i la intuïció pren decisions molt abans que les traduïm a nivell racional. Primer ve l’emoció, i després la racionalització d’aquesta “emoció” o decisió.

Això, evidentment, també ens passa quan som consumidors. Sense adonar-nos, en mil·lèsimes de segon, el nostre hemisferi dret decideix quins productes o serveis volem obtenir. Després, racionalitzem aquesta decisió en base a les seves característiques funcionals.

És per això que, cada cop més sovint, trobem a empreses o organitzacions que es preocupen per la seva percepció de marca. Això vol dir, que posen esforços en comunicar els seus valors, missió i visió i intenten “enamorar” als seus consumidors.

Employer branding: Com enamorar als nostres treballadors? Employer branding

La importància del propòsit

Avui dia hi ha tants productes i serveis en el mercat, que ens costa decidir sobre la base de les seves funcionalitats. Així doncs, les empreses aposten pel branding, és a dir, per generar una estratègia de marca, que les associï a uns valors i un propòsit que comparteixen amb els seus consumidors.

Si generem una estratègia de marca que sigui coherent amb el que som i oferim i, sobretot, ho comuniquem d’una manera consistent (en tots els punts de contacte i d’una mateixa forma) aconseguim un fort vincle amb el consumidor.

Com expliquem en el nostre post “Innovar és prioritzar el teu propòsit d’empresa al resultat financer“, el propòsit també ha de ser el que guiï cap a on han d’anar encaminades les nostres innovacions. No enamorarem a ningú si parlem, però no actuem en conseqüència.

lovemarks
L’eix amor / respecte de Lovemarks: The Future Beyond Brands, Kevin Roberts.

El branding focalitzat en el treballador

Fins aquí tot molt bé. Té sentit, no? Les marques venen a consumidors i es preocupen per enamorar a aquests consumidors. Les “enganxen” amb el seu propòsit i els ofereixen nous productes o serveis alineats amb el seu propòsit.

Llavors, si tenim això tan clar, per què no aplicar-ho a nivell intern? Per què no crear marca per als nostres treballadors? Al cap i a la fi, un dels punts de contacte més importants entre consumidor i marca són els seus treballadors. Poden ser els principals prescriptors o, per contra, els seus principals detractors.

Com ja vam explicar en el nostre post “Com retenir el talent de les noves generacions?’, una de les armes més poderoses per retenir talent de les noves (i no tan noves) generacions és compartir els valors i propòsit de l’empresa en la qual treballen.

“La nostra necessitat de pertànyer no és racional, però és una constant que es veu en totes les persones i cultures. És una sensació que tenim quan els que ens envolten comparteixen els nostres valors i creences” Simon Sinek a La clau és el perquè.

Però, evidentment, això no és tot. No n’hi ha prou amb tenir uns valors i un propòsit clars i que siguin compartits pels teus treballadors. El més important és que es respirin en tot moment i lloc.

Això és el que proposa el employer branding, la branca del branding que es centra en que l’estratègia de marca que es projecta a nivell exterior, també es visqui a nivell interior (en el dia a dia dels treballadors).

Així doncs, l’important per “enamorar”, ja sigui als teus consumidors o als teus treballadors, és tenir un propòsit clar i uns valors acords a ells. Però no t’oblidis del més important, has de ser coherent i consistent!

Graduada en Publicidad y Relaciones Públicas a la UPF y, habiendo complementando su formación con un Máster en Estrategia y Gestión Creativa de la marca a la BSM-UPF, empieza su trayectoria profesional en agencias de publicidad y de branding. Debido a su inquietud por la innovación centrada en el usuario, inicia un recorrido en el mundo de la innovación a través de la consultoría y, más adelante, en experiencia del usuario. Actualmente, es Directora de la Unidad de User Centricity en SDLI, donde aporta su visión multidisciplinaria en estrategia de marca, experiencia del usuario e innovación.

    Escriu el teu comentari

    El teu correu no serà publicat.*


    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.