Què és més important en un programa de co-creació: la metodo-logia o els participants?

Els mercats són cada vegada més complexos ja que les necessitats dels clients canvien de forma molt ràpida. D’altra banda, les organitzacions s’estan adonant que el model de llançar productes o solucions dissenyats des de dins de l’empresa amb el talent intern genera una major taxa de fracàs. Per aquest motiu, moltes empreses decideixen dissenyar i crear els seus nous serveis i productes amb els seus clients directament o amb altres agents externs que aporten un coneixement tècnic que no té el talent intern de la seva empresa.

En anteriors ocasions, us hem parlat de la nostra metodologia del Wecubbing i com equips multidisciplinaris treballaven junts per donar resposta a les necessitats del mercat.

Però és la metodologia l’única clau d’èxit per co-crear amb els teus clients?

Des d’Induct tenim l’oportunitat de presentar un dels projectes de co-creació que hem realitzat amb Chiesi, el Projecte Neostart, i que presentarem al congrés XPatient Barcelona Congress d’aquest any. Durant l’esdeveniment no presentarem només els resultats assolits sinó, sobretot, la vivència dels participants.

Si la metodologia és el ‘rei’ d’un programa de co-creació, la ‘reina’ són els participants. Amb aquest binomi estarem més a prop de desenvolupar solucions innovadores que resoldran els reptes dels nostres clients.

Un programa de co-creació no seria possible sense el compromís, l’actitud i motivació de cada un dels integrants del projecte, independentment del seu perfil. Són ells els veritables protagonistes d’analitzar els reptes, explorar què es fa en el mercat, tenir idees en l’etapa de creativitat i, sobretot, la força de desenvolupar els prototips de la solució definida.

Quines motivacions poden atraure els participants en un programa de co-creació? Quines són les sensacions que es viuen? Què els motiva a seguir endavant? I què s’emporten amb ells en acabar?

Beneficis dels participants en un projecte de co-creació

El primer que fem en aquest tipus de projectes és treure els assistents de la seva zona de confort. Tot allò que és fora del comú i habitual ens treu de la nostra zona de confort. I, més encara, si la incertesa està assegurada ja que durant el procés mai sabrem com acabarem.

  1. Aquest programa justament va de reptar-se a un mateix i a la resta dels membres de l’equip de treball. Volem que els participants empatitzin (es posin les sabates del client al qual dirigirem la solució) i que no es posin barreres ni límits.
  2. Crear noves solucions és una forma eficaç de sorprendre’ns a nosaltres mateixos, i aprendre noves habilitats i formes de pensar que de ben segur podrem aplicar en altres aspectes de la nostra vida. Gràcies a aquest aprenentatge, molts dels participants consideren que després del programa són una millor versió de si mateixos.
  3. Un altre dels beneficis que s’emporten els participants en un projecte de co-creació és la possibilitat de formar-se en aquest tipus de metodologies. Així, poden utilitzar-les en futurs reptes en el seu propi lloc de treball.
  4. I l’últim dels beneficis és que els participants a aquest tipus de projecte finalment es comprometen més i incrementen el seu sentiment de pertinença o afiliació amb l’empresa promotora, ja que són conscients que les seves opinions són escoltades.

Així que, t’animes? Vols reptar-te una mica més?

Clàudia Pardo & Xavier Olba

Clàudia Pardo

Graduada en Negocios y Marketing Internacional en ESCI-UPF. Posteriormente realicé el máster dHealth Barcelona para entender mejor el ecosistema de salud y realizar algo disruptivo. Con el objetivo de conseguir un impacto en la Sociedad, baso mi experiencia en intentar crear valor al ecosistema visualizando los pasos necesarios para poder mejorarlo.

Share
Published by
Clàudia Pardo

Recent Posts

Berlín: Un epicentre emergent de la innovació en salut digital

En altres ocasions hem comentat alguns dels ecosistemes d'innovació més importants del món, com el…

1 hora ago

Fomentant ecosistemes d’innovació oberta des de l’administració pública

Ja fa més de 20 anys que Henry Chesbrough va definir el concepte d'open innovation. …

1 mes ago

L’Estratègia de Salut Digital de Catalunya 2024-2030: Un Futur Més Saludable i Connectat

Expliquem l'estratègia de Salut Digital de Catalunya 2024-2030 per un futur més saludable i connectat

2 mesos ago

El Valor dels Ecosistemes de Salut per a la Indústria Farmacèutica: Estratègies i Oportunitats

T'expliquem la importància dels ecosistemes de salut en la innovació del sector, amb detalls dels…

4 mesos ago

El desplegament de la IA generativa en les organitzacions: 5 claus per a l’èxit

Fa temps que parlem de l'impacte de la intel·ligència artificial (IA) en el món empresarial,…

5 mesos ago

Tecnologia i Orgull: Innovació al Servei de la Comunitat LGBTIQA+

Com s'està innovant per a la Comunitat LGBTIQA+? Quines tendències i quins reptes té la…

7 mesos ago