Els mercats són cada vegada més complexos ja que les necessitats dels clients canvien de forma molt ràpida. D’altra banda, les organitzacions s’estan adonant que el model de llançar productes o solucions dissenyats des de dins de l’empresa amb el talent intern genera una major taxa de fracàs. Per aquest motiu, moltes empreses decideixen dissenyar i crear els seus nous serveis i productes amb els seus clients directament o amb altres agents externs que aporten un coneixement tècnic que no té el talent intern de la seva empresa.
En anteriors ocasions, us hem parlat de la nostra metodologia del Wecubbing i com equips multidisciplinaris treballaven junts per donar resposta a les necessitats del mercat.
Des d’Induct tenim l’oportunitat de presentar un dels projectes de co-creació que hem realitzat amb Chiesi, el Projecte Neostart, i que presentarem al congrés XPatient Barcelona Congress d’aquest any. Durant l’esdeveniment no presentarem només els resultats assolits sinó, sobretot, la vivència dels participants.
Si la metodologia és el ‘rei’ d’un programa de co-creació, la ‘reina’ són els participants. Amb aquest binomi estarem més a prop de desenvolupar solucions innovadores que resoldran els reptes dels nostres clients.
Un programa de co-creació no seria possible sense el compromís, l’actitud i motivació de cada un dels integrants del projecte, independentment del seu perfil. Són ells els veritables protagonistes d’analitzar els reptes, explorar què es fa en el mercat, tenir idees en l’etapa de creativitat i, sobretot, la força de desenvolupar els prototips de la solució definida.
Quines motivacions poden atraure els participants en un programa de co-creació? Quines són les sensacions que es viuen? Què els motiva a seguir endavant? I què s’emporten amb ells en acabar?
El primer que fem en aquest tipus de projectes és treure els assistents de la seva zona de confort. Tot allò que és fora del comú i habitual ens treu de la nostra zona de confort. I, més encara, si la incertesa està assegurada ja que durant el procés mai sabrem com acabarem.
Així que, t’animes? Vols reptar-te una mica més?
Clàudia Pardo & Xavier Olba
En altres ocasions hem comentat alguns dels ecosistemes d'innovació més importants del món, com el…
Ja fa més de 20 anys que Henry Chesbrough va definir el concepte d'open innovation. …
Expliquem l'estratègia de Salut Digital de Catalunya 2024-2030 per un futur més saludable i connectat
T'expliquem la importància dels ecosistemes de salut en la innovació del sector, amb detalls dels…
Fa temps que parlem de l'impacte de la intel·ligència artificial (IA) en el món empresarial,…
Com s'està innovant per a la Comunitat LGBTIQA+? Quines tendències i quins reptes té la…