¿Què és una catàfora? (o com generar 10.000 seguidors en 3 dies)

L’Aina ha fet la Selectivitat aquest any (l’Aina és la meva filla gran). Estava ben espantada: es jugava en tres dies dos anys de feina 🙁 . Però per mi, seguir l’Aina aquests dies ha estat una bona lliçó. He après dues coses:

  • Primer: el gap que hi ha entre el sistema educatiu i els estudiants que ja és d’anys llum.
  • Segon: com nassos es munta una comunitat de 10.000 seguidors en 3 dies?

Anem a pams: us explico primer, amb dos exemples, el gap entre els estudiants i el sistema educatiu.

A la Selectivitat entren temes tan apassionants con els complements directes, substitució pronominal, anàlisi de poemes, o… defineixi una catàfora 😐 #!!*

D’acord, potser cal una prova per regular el sistema d’accés a la universitat. Però realment, a la universitat li cal que els estudiants arribin amb aquests coneixements i competències? Posats a ser sincers, amb un clic a Google tens la definició de catàfora…

Estudiant utilitzant la paraula "catàfora" en una frase
Estudiant utilitzant la paraula “catàfora” en una frase

En segon lloc, si ara anem al cantó dels alumnes, a part de l’”empollada” i els nervis, s’han organitzat i han muntat una plataforma, l’Informer oficial de la Selectivitat 2015, on…

Han compartit informació i coneixements…

L'Informer també serveix per compartir dubtes i coneixements
L’Informer també serveix per compartir dubtes i coneixements

I han buscat persones amb els mateixos interessos, que volen entrar a la mateixa facultat o senzillament algú que els agrada…

o per lligar...
o per lligar…

Per tant han après, col·laborat, jugat, fet amics, treballat en grup i han estat emprenedors… començo a pensar que la Selectivitat val la pena, ja que al final, activa els joves a trobar solucions cooperatives.

I reprenent la segona pregunta que em formulava… com es fa una comunitat de 10.000 seguidors en 3 dies? Doncs crec que en realitat, m’acabo de contestar en el paràgraf anterior: han generat valor en grup i s’ho han passat bé.

Si en les comunitats d’aprenentatge o d’innovació oberta, com Induct, som capaços de generar valor, i a la vegada la gent s’ho passa bé, segur que en poc temps aconseguirem resultats.

Au! I ara a descansar, que us ho mereixeu. L’any vinent entreu a la universitat, i crec que ens podeu ensenyar moltes coses als professors.

Bon estiu!

Joan Ras

Joan Ras

--Economista y Máster en Economía Aplicada por la UPF. Es Profesor de Innovación y Emprendimiento en ESCI-UPF. Desde 2012, es socio fundador de SDLI, agencia de innovación abierta. Anteriormente fue Socio consultor de Estrategia y Operaciones durante más de 15 años en Auren, especialmente en los sectores de la Enseñanza, Sector Público, y Salud.

    Deixa el teu comentari

    La teva adreça de correu electrònic no es publicarà*

    Resum de la privadesa
    Sociedad de la Innovación

    Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

    Galetes estrictament necessàries

    Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

    Analítiques

    Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

    El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.