Innovació Educativa

¿Què és una catàfora? (o com generar 10.000 seguidors en 3 dies)

L’Aina ha fet la Selectivitat aquest any (l’Aina és la meva filla gran). Estava ben espantada: es jugava en tres dies dos anys de feina 🙁 . Però per mi, seguir l’Aina aquests dies ha estat una bona lliçó. He après dues coses:

  • Primer: el gap que hi ha entre el sistema educatiu i els estudiants que ja és d’anys llum.
  • Segon: com nassos es munta una comunitat de 10.000 seguidors en 3 dies?

Anem a pams: us explico primer, amb dos exemples, el gap entre els estudiants i el sistema educatiu.

A la Selectivitat entren temes tan apassionants con els complements directes, substitució pronominal, anàlisi de poemes, o… defineixi una catàfora 😐 #!!*

D’acord, potser cal una prova per regular el sistema d’accés a la universitat. Però realment, a la universitat li cal que els estudiants arribin amb aquests coneixements i competències? Posats a ser sincers, amb un clic a Google tens la definició de catàfora…

Estudiant utilitzant la paraula “catàfora” en una frase

En segon lloc, si ara anem al cantó dels alumnes, a part de l’”empollada” i els nervis, s’han organitzat i han muntat una plataforma, l’Informer oficial de la Selectivitat 2015, on…

Han compartit informació i coneixements…

L’Informer també serveix per compartir dubtes i coneixements

I han buscat persones amb els mateixos interessos, que volen entrar a la mateixa facultat o senzillament algú que els agrada…

o per lligar…

Per tant han après, col·laborat, jugat, fet amics, treballat en grup i han estat emprenedors… començo a pensar que la Selectivitat val la pena, ja que al final, activa els joves a trobar solucions cooperatives.

I reprenent la segona pregunta que em formulava… com es fa una comunitat de 10.000 seguidors en 3 dies? Doncs crec que en realitat, m’acabo de contestar en el paràgraf anterior: han generat valor en grup i s’ho han passat bé.

Si en les comunitats d’aprenentatge o d’innovació oberta, com Induct, som capaços de generar valor, i a la vegada la gent s’ho passa bé, segur que en poc temps aconseguirem resultats.

Au! I ara a descansar, que us ho mereixeu. L’any vinent entreu a la universitat, i crec que ens podeu ensenyar moltes coses als professors.

Bon estiu!

Joan Ras

--Economista y Máster en Economía Aplicada por la UPF. Es Profesor de Innovación y Emprendimiento en ESCI-UPF. Desde 2012, es socio fundador de SDLI, agencia de innovación abierta. Anteriormente fue Socio consultor de Estrategia y Operaciones durante más de 15 años en Auren, especialmente en los sectores de la Enseñanza, Sector Público, y Salud.

Share
Published by
Joan Ras
Tags: Innovació

Recent Posts

Berlín: Un epicentre emergent de la innovació en salut digital

En altres ocasions hem comentat alguns dels ecosistemes d'innovació més importants del món, com el…

1 hora ago

Fomentant ecosistemes d’innovació oberta des de l’administració pública

Ja fa més de 20 anys que Henry Chesbrough va definir el concepte d'open innovation. …

1 mes ago

L’Estratègia de Salut Digital de Catalunya 2024-2030: Un Futur Més Saludable i Connectat

Expliquem l'estratègia de Salut Digital de Catalunya 2024-2030 per un futur més saludable i connectat

2 mesos ago

El Valor dels Ecosistemes de Salut per a la Indústria Farmacèutica: Estratègies i Oportunitats

T'expliquem la importància dels ecosistemes de salut en la innovació del sector, amb detalls dels…

4 mesos ago

El desplegament de la IA generativa en les organitzacions: 5 claus per a l’èxit

Fa temps que parlem de l'impacte de la intel·ligència artificial (IA) en el món empresarial,…

5 mesos ago

Tecnologia i Orgull: Innovació al Servei de la Comunitat LGBTIQA+

Com s'està innovant per a la Comunitat LGBTIQA+? Quines tendències i quins reptes té la…

7 mesos ago