En els últims anys, hem parlat molt de sobre la salut digital des de diferents perspectives. En el panell del BHH Summit, aprofitem l’oportunitat per a entendre com les empreses farmacèutiques i les start-ups estan gestionant i vivint aquesta transformació.
Per a aportar una mica de llum i inspiració sobre el tema, vam tenir l’oportunitat de comptar amb quatre grans experts en la matèria:
Xavier Sueiras, Vicepresident Sènior de Tecnologies de la Informació de Grifols. El Xavier és el responsable global de IT que ajuda a Grifols a aconseguir els seus objectius estratègics i lidera les iniciatives d’innovació digital. Grifols és la companyia farmacèutica líder especialitzada en medicaments essencials derivats del plasma.
Rosa María López-Carneros, Responsable d’Operacions de Negoci en Boehringer-Ingelheim. La Rosa María lidera el desenvolupament digital en BI Operations. Boehringer-Ingelheim és una companyia biofarmacéutica líder en recerca que treballa en teràpies innovadores per a transformar vides.
Celia Rosalén, Desenvolupament de Negoci per a Europa en Mediktor. La Celia és responsable del desenvolupament de Mediktor en els mercats europeus. Mediktor és l’assistent mèdic basat en IA més precís per a triatge i prediagnòstic.
Filip Heitbrink, cofundador i conseller delegat de Scilife. El Filip lidera el desenvolupament de Scilife i la seva associació amb la indústria. Scilife és una start-up que ajuda a les empreses de ciències de la vida a gestionar els seus processos de qualitat i inculcar una cultura de la qualitat en tota l’organització.
I el Xavier Lesauvage, Sènior Partner SDLI, com a moderador. SDLI és una agència d’innovació especialitzada en ciències de la vida establerta en la BHH.
Durant la sessió debatem sobre quins són les iniciatives clau que les empreses del sector estan duent a terme en l’àmbit de la salut digital, quins són els principals reptes als quals s’enfronten, el paper dels ecosistemes en la salut digital i com es presenta el futur.
Tots els participants van coincidir que la digitalització era el tema del dia i és una cosa que va començar fa uns 10 anys, i que mai es deté.
Com va explicar el Xavier, la transformació digital impacta en diferents àrees d’activitat de les empreses, en relació a:
La Rosa María va assenyalar que una de les claus en la Transformació Digital és com involucrar i treballar amb els empleats per a desplegar els esforços de transformació en tota l’organització.
La forma en què un pacient es comporta amb la sanitat ha canviat molt, especialment des de la Covid19. Un dels principals canvis en el patient journey és com es comporta quan sent els símptomes inicials, i aquí Internet en general, i ara la telemedicina, exerceixen un paper rellevant, com va assenyalar la Celia. Això també ajuda a diagnosticar abans i millor al pacient.
Un punt interessant és que la digitalització no és només portar el món físic, com el paper, al digital, sinó afegir un pas més. Afegint alguns beneficis addicionals, com els sistemes de qualitat digital que permeten gestionar el procés de qualitat i la seva implicació per a convertir-lo en un avantatge competitiu per a l’empresa, com va explicar el Filip.
Tot això implica treballar amb diferents tecnologies com IA, robòtica, analítica avançada i blockchain entre altres.
Durant el panell els participants també van compartir els seus principals reptes respecte al procés de digitalització, com ara:
Com hem vist, són molts els stakeholders interns i, sobretot, externs que intervenen en el desenvolupament d’un projecte digital, per la qual cosa gestionar adequadament l’ecosistema és una part crucial de la Transformació Digital. Com fer-ho per a aconseguir els objectius desitjats?
La digitalització tindrà lloc en totes les àrees del procés sanitari i hauria de permetre aconseguir una major centralitat del pacient i una major eficàcia sanitària.
La salut digital és una àrea de creixement dins del sector de les ciències de la vida, i aconseguirà una major rellevància en els pròxims anys, segons els participants del panell. El seu desplegament serà especialment rellevant en àrees com:
Concloem amb la idea que “Digital és innovació”. El digital és la nova dimensió de la innovació avui dia i permetrà a les empreses oferir productes i solucions sanitàries més innovadores i eficaces.
Pots veure la taula rodona completa del BHH Summit i obtenir més detalls en aquest vídeo de Youtube.
Si estàs interessat en les àrees de salut i digital, pots llegir altres continguts rellevants del nostre blog en Societat de la Innovació.
En altres ocasions hem comentat alguns dels ecosistemes d'innovació més importants del món, com el…
Ja fa més de 20 anys que Henry Chesbrough va definir el concepte d'open innovation. …
Expliquem l'estratègia de Salut Digital de Catalunya 2024-2030 per un futur més saludable i connectat
T'expliquem la importància dels ecosistemes de salut en la innovació del sector, amb detalls dels…
Fa temps que parlem de l'impacte de la intel·ligència artificial (IA) en el món empresarial,…
Com s'està innovant per a la Comunitat LGBTIQA+? Quines tendències i quins reptes té la…