Parlàvem en el nostre article comunicar la innovació sobre com les marques innovadores poden orientar la seva comunicació de la innovació en els seus diferents moments, abans, durant i després d’un projecte.
En aquest post esmentàvem el “Viatge de l’Heroi” com framework de comunicació en el qual basar-nos per a comunicar la nostra marca, i una bona opció és fer-ho utilitzant un sistema senzill com el que es proposa en el llibre StoryBrand, de Donald Miller, que incorporem a la nostra biblioteca.
Utilitzant aquest sistema podem fer comunicació de marca, de producte i per descomptat d’un projecte d’innovació.
Abans d’entrar en això en què s’equivoquen les marques?
Si entrem en aquests tres errors podem veure que són bastant habituals i que venen daus en molts aspectes per dues creences molt humanes que es transmeten a la comunicació de marca:
Aquests errors produeixen marques que confonen i que perden a l’audiència, en definitiva, marques que perden clients.
Una frase que resumeix l’anterior és “O fas música o fas soroll”, i les marques necessiten fer música, la qual cosa suposa simplificar, ser repetitiu. Connectar amb missatges senzills i rellevants que es puguin repetir una vegada i una altra creant un posicionament clar en la ment dels clients.
A més, és molt interessant revisar aquest missatge que emetem i entendre un principi bàsic de comunicació, que suposa que no hi ha comunicació si el receptor no és capaç d’entendre el que comunica l’emissor.
Es tracta un bon missatge quan l’equip de la marca i els seus clients ho sàpiguen repetir amb els ulls tancats.
Bàsicament com sempre s’ha fet. Contant una història interessant i rellevant.
Quan un client busca una solució en la nostra marca, realment el que cerca és transformar alguna cosa, millorar la seva situació i aconseguir revertir alguna cosa negatiu que li ocorre.
La marca ha de fer-ho protagonista d’aquesta història de transformació.
Les marques que saben que els seus clients són persones amb pors, frustracions, i aspiracions de desenvolupament i canvi, són les que guanyen. Encara que siguin negocis B2B. Més que vendre productes, canvien a les persones.
D’aquí la importància del storytelling.
La marca necessita saber contar una història. I com hem dit no sobre ella mateixa. Si no sobre el seu client. Sense història, sense trama, no hi ha audiència. I no hi ha negoci.
Els 7 elements d’una bona història (i per a això usarem d’exemple una molt coneguda que segueix perfectament el viatge)
El problema pot ser:
I això és el que ha de prometre la marca, la transformació del client, que canviarà després d’usar-la, que serà millor, més complet o realitzat, fins i tot totes elles.
En altres ocasions hem comentat alguns dels ecosistemes d'innovació més importants del món, com el…
Ja fa més de 20 anys que Henry Chesbrough va definir el concepte d'open innovation. …
Expliquem l'estratègia de Salut Digital de Catalunya 2024-2030 per un futur més saludable i connectat
T'expliquem la importància dels ecosistemes de salut en la innovació del sector, amb detalls dels…
Fa temps que parlem de l'impacte de la intel·ligència artificial (IA) en el món empresarial,…
Com s'està innovant per a la Comunitat LGBTIQA+? Quines tendències i quins reptes té la…