L’street marketing el podem situar en la mateixa categoria que el màrqueting sensorial, de guerrilla, etc. Aquest tipus de màrqueting va relacionat amb accions específiques dutes a terme al carrer o en grans superfícies comercials, per tal d’aconseguir que un major nombre de persones puguin ser espectadores d’aquest tipus de comunicació. A més a més, actualment, aquestes campanyes solen ser gravades per posteriorment usar-les com anuncis o contingut digital. A continuació repassem algunes d’aquestes campanyes innovadores.
L’acció s’ha realitzat a Tiflis, Geòrgia, on els georgians són molt desconfiats i no es creuen els eslògans publicitaris que copien els diferents anuncis de cervesa. Així que Old Irish ha volgut demostrar que el seu eslògan “Descobreix el sabor veritable d’Irlanda” no és cap mentida sinó 100% real amb una sorprenent actuació de street marketing combinada amb la realitat virtual.
Aquest cas de màrqueting al carrer es va dur a terme a la ciutat de Madrid, on Trina va implementar un hort enmig de la ciutat, permetent que els vianants poguessin conèixer amb més detalls les fruites que s’utilitzen per a la fabricació dels seus productes.
L’associació de Levi’s amb festivals de música no és cap novetat. Durant tot l’estiu passat Levi’s ha estat present en molts d’aquests concerts musicals per tal d’oferir un taller on el consumidor pot personalitzar les seves peces denim completament gratis.
L’any 2012 a la ciutat de Rio de Janeiro, la marca Sprite va crear unes dutxes gegants on les persones podien refrescar-se. El street marketing va consistir en implementar unes dutxes en forma de maquina dispensadores de beguda, a la platja de Rio. Sens dubte va ser una estratègia summament cridanera i divertida.
Sneakers Clash, una iniciativa que inunda de creativitat 14 ciutats de tot el món. Es tracta d’una acció interactiva que requereix de la vostra participació. Wall of Clash consisteix en una experiència de creativitat col·lectiva en la qual els usuaris, a través de Twitter i utilitzant el hashtag #wallofclash, podran enviar els seus suggeriments artístics a Okuda i Suso 33, que han pintant un mural al COAM on s’integren les propostes que vagin rebent dels usuaris.
Campanya a peu de carrer on Reebok repta als vianants a aconseguir un sprint d’una velocitat determinada per tal de fer-se amb el nou model de la marca.
Promoció d’un esdeveniment amb una caixa de bombons que quan l’obre, el consumidor troba dues caixes una per ell (to keep) i una per regalar (to give). Així successivament fins a 4 vegades. Dins a cada caixa hi ha la informació de l’esdeveniment.
Coneixeu altres accions innovadores? Ens les podeu explicar en els comentaris. Mentrestant, si teniu ganes d’aprofundir en el tema, us recomanem els següents enllaços:
8 Macro tendències que afectaran els processos d’innovació el 2018, per SDLI
Going Guerilla: Get Inspired by the Latest Street Art Trends, per Creative Guerrilla Marketing (en anglès)
Street Marketing solidario, la creatividad por una buena causa, de A Small Job
TOP 13 ➨ Ejemplos Street Marketing hasta 2017, de NeoAttack
En altres ocasions hem comentat alguns dels ecosistemes d'innovació més importants del món, com el…
Ja fa més de 20 anys que Henry Chesbrough va definir el concepte d'open innovation. …
Expliquem l'estratègia de Salut Digital de Catalunya 2024-2030 per un futur més saludable i connectat
T'expliquem la importància dels ecosistemes de salut en la innovació del sector, amb detalls dels…
Fa temps que parlem de l'impacte de la intel·ligència artificial (IA) en el món empresarial,…
Com s'està innovant per a la Comunitat LGBTIQA+? Quines tendències i quins reptes té la…