Saps quines són les veritables necessitats dels teus clients? Creus que tu has d’aportar valor als teus clients? ¿Per desenvolupar la teva proposta de valor fas participar als teus clients? Vols desenvolupar noves solucions amb noves metodologies? Has pensat en realitzar alguna sessió de co-creació?
Per falta de temps, recursos, formació o visió estratègica, solem definir les solucions que oferim als nostres clients des de l’única visió de les 4 parets del despatx en què treballem. Encara que, de vegades, tenim en compte els resultats dels estudis de mercat, és una evidència que la majoria dels equips comercials defineixen els seus plans des de la visió de l’empresa i intentant encertar que allò és el que necessitarà el client.
¿I per què no has deixat mai entrar als teus clients en la teva empresa, perquè siguin ells els que et diguin el que necessiten i que ells mateixos el desenvolupin? Aquesta pràctica porta el nom de co-creació.
Tenir l’oportunitat de comptar amb la col·laboració de talent extern per identificar i resoldre reptes del mercat és una pràctica cada vegada més estesa. La co-creació de solucions de mercat entre col·laboradors interns i agents externs incrementa la probabilitat d’encert i l’èxit en la implementació de solucions innovadores.
Algunes empreses ja estan apostant per la co-creació amb clients per personalitzar la seva proposta de valor i així cobrir amb seguretat les necessitats dels seus clients:
En aquest context, neix el programa WeCubbing. Un programa d’innovació dissenyat perquè puguis utilitzar la co-creació amb els teus clients i, així, identificar reptes reals (necessitats no cobertes) en el mercat en el qual treballes, i desenvolupar i llançar al mercat solucions innovadores que aporten valor ja que resolen els reptes identificats.
Es tracta d’un Programa d’aproximadament 40 hores durant les quals els equips multidisciplinaris (compostos per professionals interns i externs tots amb perfils diversos, entre els quals hem de comptar amb experts, enginyers o economistes), a través de metodologies d’innovació (basades en el design thinking), són formats i capacitats per desenvolupar nous projectes que donen resposta als reptes als quals s’enfronten en la seva pràctica professional.
El programa cobreix 6 fases que són fonamentals per al desenvolupament d’aquestes solucions innovadores:
Aquest programa ja l’han posat en marxa algunes empreses clients d’Induct. L’experiència vivencial d’aquest programa el fa únic i permet crear llaços sostenibles amb els nostres clients, més enllà d’ajudar-los a resoldre els seus problemes.
Aquest és un exemple real del programa WeCubbing a l’empresa farmacèutica Chiesi.
Desenvolupem un WeCubbing junts en el teu mercat?
Contacta amb la Clàudia Pardo & en Xavier Olba
Clàudia Pardo: Claudia.pardo@induct.es
Xavier Olba: Xavier.olba@induct.es
En altres ocasions hem comentat alguns dels ecosistemes d'innovació més importants del món, com el…
Ja fa més de 20 anys que Henry Chesbrough va definir el concepte d'open innovation. …
Expliquem l'estratègia de Salut Digital de Catalunya 2024-2030 per un futur més saludable i connectat
T'expliquem la importància dels ecosistemes de salut en la innovació del sector, amb detalls dels…
Fa temps que parlem de l'impacte de la intel·ligència artificial (IA) en el món empresarial,…
Com s'està innovant per a la Comunitat LGBTIQA+? Quines tendències i quins reptes té la…