Hi ha llocs on no pots gaudir d’un dia de platja, jugar a vòlei a la sorra o, simplement, sentir la brisa del mar. Però ¿Per què estem els humans? Per innovar en allò que no tenim! En el post d’avui, us parlo de llocs que han creat autèntiques platges artificials.
1. South Bank Parklands (Brisbane, Austràlia)
¿Traslladar la platja fins al centre de la ciutat? Sí, és possible. La primera de les nostres platges artificials és South Bank Parklands. A Brisbane han aprofitat els meandres del riu per crear aquesta espectacular platja artificial. Aquesta platja compta amb més d’un 1 quilòmetre de “costa” i per crear-la van necessitar més de 4.000 m3 de sorra. Disposa d’unes vistes espectaculars als múltiples gratacels de la ciutat, però tranquil que no et taparan el sol quan estiguis estirat a la sorra. Aquesta platja artificial està totalment equipada, amb les seves dutxes, gandules i, el més important, socorristes per si algú necessita ajuda.

2. Seagaia Ocean Dome (Miyazaki, Japó)
Has anat alguna vegada a la platja i has patit aquella pluja d’estiu? A tots ens ha passat alguna vegada. En aquesta platja mai patiràs aquest tipus de contratemps, ja que compta amb una coberta. Aquesta obra arquitectònica compta amb més de 14.000 tones d’aigua i 600 de sorra, conformant així unes dimensions que aconsegueixen els 300 metres de llarg per 100 d’ample.
Les seves aigües cristal·lines es mantenen a una temperatura constant de 28 graus, el “mar” reprodueix onades de fins a 2,5 metres d’altura per als amants del surf, i la temperatura exterior és de 30 graus perquè la gent pugui gaudir com si estiguessin al carib. Una de les platges artificials més innovadores i grans del món.

3. Illa Sentosa (Singapur)
Aquesta illa compta amb tres petites platges artificials on poder gaudir d’un bany: Siloso, Palawan i Tanjong. Aquestes platges conformen un total de 3,2 quilòmetres de costa. Les platges compten amb lavabos, dutxes, taquilles i punts d’accés a WIFI. També per poder anar d’una platja a una altra, l’illa té un tramvia gratuït que la recorre. Per a la creació d’aquestes platges es va portar sorra d’Indonèsia i Malàisia.
Cadascuna de les platges té un caràcter: Siloso Beach és la platja més jove i animada, compta amb xarxes de voleibol i també amb un Cafè del Mar, local famós d’Eivissa. Palawan BEAC, compta amb menys gent que Siloso i té alguns bars i botigues de souvenirs. I, finalment, Tanjong perfecta si busques tranquil·litat, està situada més a l’est de l’illa i poca gent arriba fins allà.

4. Tropic Island (Brandenburg, Alemanya)
Un trosset del Carib a Alemanya? Sí, és possible gràcies a Tropic Island. Una de les platges artificials que fa que el somni caribeny es faci realitat, se situa dins d’un parc temàtic. Aquesta es conforma d’una piscina semicircular amb sorra als costats, gandules al voltant i un gran pòster amb un cel blau al fons. També compta amb una llacuna tropical amb un parell de cascades i un bosc tropical amb un sender de 1km.
5. Paradise Park (Las Vegas, USA)
Platja a Las Vegas? En uns anys la podrem veure, i a més no només n’hi haurà una, sinó diverses. Perquè això passi, desapareixerà un camp de golf de 18 forats de la mateixa empresa que construirà aquesta llacuna, Wynn-Encore. El projecte costarà 1.500 milions de dòlars i el serà desenvolupat per l’empresa Crystal Lagoons.
Aquesta llacuna tindrà una grandària aproximada de 100 piscines olímpiques i serà la llacuna artificial més gran d’Estat Units. En les seves platges es podran realitzar esports, que ja havien desaparegut de Las Vegas, com el windsurf, vela o pàdel surf, entre d’altres. Paradís tropical a la ciutat del joc. Es consolidarà com la reina de totes les platges artificials dels Estats Units.

Què us ha semblat? Veieu alguna diferència amb les platges naturals? Coneixes altres platges artificials? Deixa’ns el teu comentari!
Innovadors! Ens acomiadem fins al setembre. Descanseu molt i agafeu forces perquè setembre ve carregat amb nous posts.





