Fa unes setmanes, compartiem als tallers d’innovació de Tarracolab, la comunitat d’innovació oberta de la Província de Tarragona, com podien les administracions locals innovar, amb petites accions que pensin en el “client” o “usuari”. De fet, ¿pensen les administracions locals en el ciutadà com a un client a l’hora de dissenyar nous o millors serveis?Fa unes setmanes, compartiem als tallers d’innovació de Tarracolab, la comunitat d’innovació oberta de la Província de Tarragona, com podien les administracions locals innovar, amb petites accions que pensin en el “client” o “usuari”. De fet, ¿pensen les administracions locals en el ciutadà com a un client a l’hora de dissenyar nous o millors serveis? Una de les principals discussions que vàren sorgir amb els representants de les administracions locals presents (Valls, Salou, Vendrell, Tarragona), era precisament si calia entendre el ciutadà com a client a l’hora de dissenyar nous i millors serveis, i com seria possible implicar els ciutadans en el procés de disseny dels mateixos. Potser si ho féssim, deixariem de pensar en projectes estrella a l’estil Smart Cities, i es podrien desenvolupar petites accions que permetéssin que el ciutadà es trobés més a gust a la seva ciutat, fent més possible així atreure més clients: convertir les antigues cabines telèfoniques en espais on es comparteixen llibres, convertir espais d’aparcaments en petits jardins públics, posar una cistella de bàsquet cada “x” metres quadrats com a eina de cohesió social…. Una eina metodològica que potser s’aplica poc a l’administració pública local és el Canvas Model i el Pains & Gains d’Osterwalder:
Us deixem aquí amb la presentació que presenta alguns exemples d’innovació en entorns urbans. [slideshare id=20682793&style=border:1px solid #CCC;border-width:1px 1px 0;margin-bottom:5px&sc=no]
Us ha interessat? Creieu que les administracions locals a Catalunya i l’Estat Espanyol son suficientment innovadores en desenvolupar petites accions innovadores de valor pel ciutadà?
Una de les principals discussions que vàren sorgir amb els representants de les administracions locals presents (Valls, Salou, Vendrell, Tarragona), era precisament si calia entendre el ciutadà com a client a l’hora de dissenyar nous i millors serveis, i com seria possible implicar els ciutadans en el procés de disseny dels mateixos. Potser si ho féssim, deixariem de pensar en projectes estrella a l’estil Smart Cities, i es podrien desenvolupar petites accions que permetéssin que el ciutadà es trobés més a gust a la seva ciutat, fent més possible així atreure més clients: convertir les antigues cabines telèfoniques en espais on es comparteixen llibres, convertir espais d’aparcaments en petits jardins públics, posar una cistella de bàsquet cada “x” metres quadrats com a eina de cohesió social…. Una eina metodològica que potser s’aplica poc a l’administració pública local és el Canvas Model i el Pains & Gains d’Osterwalder:
Us deixem aquí amb la presentació que presenta alguns exemples d’innovació en entorns urbans. [slideshare id=20682793&style=border:1px solid #CCC;border-width:1px 1px 0;margin-bottom:5px&sc=no]







